Найбільше заважає те, що ми з України | Дмитро Будорін

Франко Мар'яна
17 Жовтня о 16:34
Поділитися:

Гарантія безпеки є одним із найважливіших питань у цифровому світі. І проблема постає не лише через хакерів. 55% усіх зламів відбуваються в результаті помилок безпосередньо користувачів. Щоправда, для визначення проблемних місць системи завжди можна звернутися за допомогою до білих хакерів.

Члени створеного 2017 року ком’юніті Hacken також відносяться до “білих хакерів”

Hacken – це не лише група продуктів, яка надає повний спектр послуг з кібербезпеки, а й власна криптовалюта компанії.

Редакція Cryptota.com.ua розпитала СЕО та ко-фаундера Hacken Дмитра Будоріна про портрет “ідеального” хакера, ком’юніті та ситуацію в Україні.

Дмитро Будорін, СЕО Хакен
Дмитро Будорін

В чому суть проекту Hacken?

Найкращий спосіб перевірити проект на безпечність – організувати тестування хакерами, які не працюють на конкретну компанію. Це вийде не просто дешевше, ви також отримаєте більш комплексне тестування.

Сyber security – це ніша, що розвивається, це новий бізнес. В Америці він стартував не так давно. У Європі у криптоіндустрії такого ще не було. Тому ми створили cyber security-компанію, подружились з подібною харківською компанією і вирішили провести ІСО.

Це якраз був період появи на ринку перших успішних ІСО. Ми тоді побігли і… пробігли. Зібрали 5300 ефірів і 250 біткоїнів. Ми міняли їх за потреби, а не одразу. Дуже про це шкодуємо.

Скільки людей у вашій команді?

Зараз у компанії працює 65 осіб. У нас є людина відповідальна за глобальний розвиток, яка шукає та наймає. Ставку ми робимо на sales-представників, які знають мову і мають українські корені.

Українці мають моральну відповідальність та прив’язку до проекту. Адже хочуть і Україні допомогти.

Як виглядає хакер, який з вами працює?

Як би це парадоксально не звучало, та це американець 18-20 років. Адже розквіт як хакера відбувається у віці 24 років.

Переважно хакери – носії англійської мови або ж європейці. Адже основна навчальна література – англійською, та й термінологія надзвичайно складна.

Якщо подумати, то усі хакери починають навчання як зі зламів, так і з виявлення вразливостей (хоча на блек-маркеті навчатися набагато легше).

А ось щодо поділу на “білих” та “чорних” хакерів – усе насправді просто. Якщо людина працює “по-білому”, отже у нього такі принципи.

Не буває так, що ти по-білому працюєш, віддаєш багато часу на bug bounty, а потім тихо зламуєш біржі.

Якщо вже зламуєш біржі, то не витрачаєш час на якісь “білі” речі.  Тому у цій галузі справді є поділ на “білих” та “чорних” хакерів.

Чи є Hacken прибутковим проектом?

По roadmap ми зробили все та навіть більше. Наприклад, у нас народився проект Crypto Exchange Ranks, якого не було в roadmap.

У нас є три ключові складові бізнесу:

  • HackenHub, який надає послуги з кібербезпеки;
  • bug bounty-майданчик, що розвивається, адже постійно з’являються нові продукти;
  • ну і Crypto Exchange Ranks.

HackenHub – це наша “дійна корова”, на якій заробляємо. До речі, те, що ми заробляємо, реінвестуємо в маркетинг.

Завдання будь-якого проекту – працювати за маркетингом. Чим більше ти інвестуєш, тим швидше ростеш. Тут боятися не варто.

З точки зору загальної картинки ми більше грошей витрачаємо, аніж заробляємо. Проте це необхідно, адже без вкладів у маркетинг не можна вийти на глобальний ринок.

Навесні ми вклали по 30-40 тисяч доларів у корейський ринок та ринок Еміратів. Щоправда, окупився та навіть приніс прибуток лише перший.

Зараз плануємо вихід на шість нових ринків: Гонконг, Берлін, Лондон, Торонто, Дубай (вирішили спробувати ще раз) і Шанхай.

Які масштаби ринку кібербезпеки у світі та в Україні зокрема?

Світовий масштаб – 90 мільярдів доларів. А ось в Україні взагалі ніхто не витрачається на кібербезпеку. Цей ринок раніше розвивався, був невеликий сплеск. Зламали-зашифрували.

Чи знали СТО-компанії, що вони діряві? Звичайно, знали. Щось вони зробили? Можливо, хтось придбав якесь обладнання, і бюджет дав освоїти.

Але насправді ринок кібербезпеки розвивається виключно завдяки державі. В Америці та Європі просто є закон, який передбачає вкладення певної суми коштів у кібербезпеку.

І якщо ти не забезпечуєш достатню збереженість даних своїх клієнтів (і ще певні нюанси), то тебе оштрафують. Оштрафують боляче і дорого. А у нас на це усім байдуже.

Зараз до Hacken звертаються українські компанії, які працюють на європейських та американських ринках. З ними ми і працюємо. Вони розуміють, навіщо це потрібно.

Ті компанії, що розташовані безпосередньо в Україні (наприклад, Rozetka) – навіть не витрачаються.

Тому на українському ринку майже не працюємо: переважно на ринках Європи та Азії. Зараз хочемо вивчити Канаду.

Чому не Америку? Тому що для входу в Америку потрібно вкласти як мінімум 200 тисяч доларів. Один sales вартуватиме 100 тисяч на пів року. Там абсолютно інші цінники.

Тому хочемо увійти через Канаду. Можливо, згодом “спуститись” в Нью-Йорк і вже тоді дістатись до Сан-Франциско.

Нещодавно ви інвестували кошти у проведення конференції HackIt 4.0. Для чого вам це потрібно?

Конференція насправді для нас важлива. Адже завдяки цьому заходу ми маємо можливість підвищити увагу до проблеми кібербезпеки в Україні. Окрім того, ми знаходимо нові таланти, розповідаємо їм, що є ось такі можливості для заробітку та будівництва кар’єри.

А ще навчання цих талантів. Ми привозимо спікерів, які не просто говорять якісь загальні речі, а дають практичні знання, що також дуже важливо.

Другий момент будь-яких подій – внутрішній маркетинг. Після конференцій до нас часто приходять українські клієнти.

Третє і найголовніше – хакерське ком’юніті.

Ми привозимо сюди хакерів зі всього світу. Вони стають до нас лояльними, ми будуємо сім’ю, показуємо їм Україну, розважаємо, даємо цікаві завдання.

Після цього вони залишаються на нашому майданчику, продовжують співпрацю, а приїжджаючи до своїх країн, розповідають про Hacken. А в кожного хакера, якого ми привозимо, мінімум 5 000 фоловерів у Твіттері.

Ще під час конференції на нас очікував сюрприз – наш токен “підлетів” у 2,5 разів. Це було приємно, такий собі “нежданчик”.

До слова, яка зараз ситуація з вашим токеном?

Токен – це нова форма причетності до проекту, який тобі подобається. Наше ком’юніті тримає токен Hacken. Адже вони вірять у те, що ми робимо.

Нема такого варіанту, щоб люди приторговували токенами. Вони заходять, залишаються, інколи трохи граються.

На будь-якому токені, навіть на LowMarketCap, потрібно гратися і розуміти, над чим команда працює, коли піде вверх чи вниз.

Під час першої хвилі ми повиходили на х4-х5. Зараз проходитиме друга хвиля, до якої ми довго готувались, девеловипили.

Що заважає вашому проекту розвиватись?

Найбільше заважає те, що ми з України.

Інколи нас сприймають як країну третього світу, хоча і визнають, що маємо дуже сильних девелоперів.

Тим не менше усі великі клієнти поки що бояться брати українців на роботу по кібербезпеці.

Я вважаю, що таке ставлення можна змінити виключно успіхами. Лише робота-робота-робота (що ми власне і робимо). Тут ніякої магії не буде.

Хоча магія в плані побудови ком’юніті цілком можлива. Ми в Україні не надто вирізняємось суперскілами в маркетингу. Власне, на цьому я якраз і акцентую зараз найбільшу увагу.

Які ваші цілі на найближчий час?

Конкретно наші цілі – це 6 представників у всьому світі (Гонконг, Берлін, Лондон, Торонто, Дубай і Шанхай), які продаватимуть наші послуги. А також повноцінний запуск Crypto Exchange Ranks (ми зараз додаватимемо усі поспіль біржі, робитимемо скрінінги та огляди) і розрутка ресурсу.


Нагадаємо, раніше ми поспілкувалися з Ігорем Маркевичем про те, що передбачають проекти законів та чи може передвиборча гонка пришвидшити ухвалення одного з документів.

Приєднуйтеся до нас у Facebook.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

UAH
USD
EUR
BTC
0
0 %
ETH
0
0 %
LTC
0
0 %
XRP
0
0 %
XMR
0
0 %
KRB
0
0 %
BTC
$0
0 %
ETH
$0
0 %
LTC
$0
0 %
XRP
$0
0 %
XMR
$0
0 %
KRB
$0
0 %
BTC
0
0 %
ETH
0
0 %
LTC
0
0 %
XRP
0
0 %
XMR
0
0 %
KRB
0
0 %

Слідкуйте за нами

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: