Портрет професії бізнес девелопера

Business development — що це і кому це потрібно.

Business development з англ. «Розвиток бізнесу» або просто бізнес — процеси, спрямовані на підготовку компанії до зростання та реалізації нових можливостей з погляду клієнтів, ринків та відносин. 

Термін «бізнес девелопмент» з’явився нещодавно. Разом із бізнесом, як процесом, з’явилася і нова професія – бізнес-девелопер. Найближчі адекватний російськомовний синонім — директор чи менеджер з розвитку, тобто людина, яка у найширшому розумінні готує компанію до зростання, підтримує та реалізує ці зміни.

Business development буде корисним для будь-якої компанії: від невеликої мережі кав’ярень до великого виробництва світового масштабу, адже рости і розвиватися потрібно всім. Біздев допоможе підвищити стійкість компанії, збільшити її прибутковість, скоротити витрати, освоїти нові ринки та аудиторії. 

Які завдання вирішує business development

Біздєв — це різноманітність, тому знаходити закономірності та шляхи розвитку бізнес-девелопер може в різних частинах підприємства. Це можуть бути і продаж, і маркетинг, і взаємини з партнерами. Список завдань теж плаває — він залежить від компанії, її структури, історії розвитку та цілей.  

Наприклад, у деяких компаніях одним із ключових завдань бізнесу буде регулярне поповнення асортименту, а в інших пріоритетом стане вибудовування партнерських відносин. 

Але якщо говорити глобально, є три основні завдання бізнес-розвитку:

  • Розвиток компанії та збільшення її виручки, прибутку. Домагатися цього можна різними шляхами через освоєння нових ніш, залучення додаткових інвестицій, зміни всередині компанії. 
  • Пошук неохоплених можливостей. Біздев допоможе побачити, які шляхи розвитку зараз не використовуються. Наприклад, у рамках цього завдання може бути проведений аналіз цільової аудиторії з подальшим розширенням клієнтської бази, знайдено нові ринки для збуту товару або нові канали для продажу послуг.
  • Закріплення позицій над ринком. Це і вибудовування довгострокових взаємин із партнерами, і підвищення лояльності споживачів, і налагодження збуту. Загалом все, що допоможе компанії стабілізуватися і стати стійкою до зовнішніх коливань, наприклад, пандемії або кризи. 

У списку завдань можуть виникнути й інші, але вони будуть спрямовані на досягнення глобальних цілей: розвиток, зростання, зміцнення. 

Етапи business development

Як і у випадку із завданнями, етапи business development можуть змінюватись залежно від ніші, в якій працює компанія, її потреб, цілей. Наприклад, якщо пріоритетом для конкретного бізнесу буде зміцнення позицій на ринку, всі етапи будуть спрямовані на встановлення міцних зв’язків із партнерами та налагодження збуту. А якщо мета компанії збільшити прибуток, то й кроки будуть зовсім іншими: робота з аудиторією та її лояльністю, вихід на нові ринки, підключення нового сегмента споживачів.

Загалом биздев може виглядати так:

  1. Постановка цілей. Якщо компанія має труднощі — можна відштовхуватися від них (наприклад, падає виручка і важливо її підвищити). Якщо гострих проблем немає, зверніться до довгострокових планів та орієнтуйтеся на них. Зверніть увагу, що цілі можуть бути фінансовими – зростання виручки, наприклад, та нефінансовими – робота з позиціонуванням, нетворкінг.
  2. Проведення SWOT-аналізу. Він потрібен, щоб визначити сильні та слабкі сторони підприємства та його становище на ринку. Цей аналіз допоможе намітити адекватні шляхи розвитку з урахуванням переваг та недоліків. 
  3. Планування заходів. Виходячи з цілей business development складається сценарій: що і як буде реалізовано, які інструменти використовуватимуться, в яких частинах компанії плануються зміни. 
  4. Реалізація та контроль. Моніторинг заходів, їх підтримка та контроль, а також коригування стратегії, якщо очікування не виправдовуються. 

Проводити бізнес може хтось із співробітників компанії, але краще, якщо це буде окремий фахівець або навіть цілий відділ. Величезному бізнесу має сенс взяти в штат бізнес-девелопера, а малому та середньому можна залучати такого фахівця за потребою. 

Обов’язки та відповідальність спеціаліста з розвитку бізнесу

Спеціаліст з розвитку бізнесу визначає нові потенційні клієнти для розширення та розробляє нові способи розвитку компанії. Це загальне завдання стало можливим завдяки безлічі обов’язків, таких як:

Дослідження ринку

Щоб мати розуміння того, як бренд можна позиціонувати в певній галузі, фахівець з розвитку бізнесу повинен провести широке дослідження ринку. Це передбачає відстеження розробки продуктів і маркетингових стратегій конкурентів, а також визначення моделей купівлі та нових тенденцій.

Аналіз бізнес-процесів

Для того, щоб рекомендувати шляхи збільшення прибутку, фахівці з розвитку бізнесу повинні спочатку проаналізувати поточні бізнес-процеси компанії. Для цього вони переглядають звички витрачати гроші, маркетингові зусилля та зусилля з брендингу, а також фактори, які можуть вплинути на ефективність.

Керуйте фінансовою інформацією

Ці професіонали керують фінансовою інформацією, яка включає фінансовий аналіз, звірки, а також звіти про прогнозування продажів і прибутку. Вони збирають інформацію з грошових потоків, звітів про прибутки та збитки, балансів і аналізу коефіцієнтів.

Обслуговування клієнтів

Оскільки основним способом збільшення доходу є зростання продажів, спеціалісту з розвитку бізнесу часто доручають розвивати та підтримувати відносини з клієнтами. Щоб оцінити потенційних клієнтів, цим особам доручено відвідувати мережеві та галузеві заходи, створювати презентації для нових клієнтів і проводити зустрічі з клієнтами. Вони повинні бути орієнтованими на клієнта, щоб пояснити клієнтам продукт і його деталі, презентувати продаж, а також бути доступними для вирішення проблем або проблем.

Чому важливо використовувати цей підхід у розвитку бізнесу

Якщо аргументу “щоб ростити компанію і заробляти більше” недостатньо, ловіть ще кілька причин використовувати підхід bizdev:

  • Зниження ризиків. Всебічний аудит бізнесу дозволить мати адекватне уявлення про поточний стан компанії та її можливості — тоді й фактичні кроки будуть більш обґрунтованими. Це допоможе уникнути ситуацій, коли в голові розвиток йде семимильними кроками, а на практиці організація тупцює на місці, бо не вистачає ресурсів. 
  • Розкриття потенціалу компанії. Біздєв передбачає індивідуальний підхід та розвиток за тим сценарієм, який є актуальним для конкретного підприємства. Тобто ви зможете розвивати свій бізнес у тому напрямку, в якому з більшою ймовірністю досягнете успіху. 

Поруч із великим ВНЗ працює кондитерська, яку відвідують студенти. Приходять вони найчастіше вранці перед парами чи обід. В решту годин у закладі порожньо.Виправити це можна двома шляхами:1. Стимулювати студентів заходити частіше — давати знижку за умови пред’явлення студентської або дарувати каву за п’ятірку в заліковці. 2. Освоїти новий ринок — наприклад, запустити рекламу на працівників найближчого бізнес-центру та ввести в меню бізнес-ланчі.Який варіант вигідніший і перспективніший? – Відповіді на такі питання і допомагає знайти грамотний бізнес. 

Біздєв зекономить ваші нерви, гроші та час. Ви зможете у відносно короткі терміни знайти слабкі місця, опрацювати процеси всередині компанії, стати стабільнішими та успішнішими, заручитися підтримкою партнерів, отримати доступ до нових можливостей та вкладатися тільки в ті напрямки, де є потенціал.

Що таке фахівець з розвитку бізнесу?

Коли компанії хочуть інвестувати в професію, щоб допомогти своєму бізнесу процвітати та розвиватися, вони звертаються до спеціаліста з розвитку бізнесу. Ця особа використовує свій досвід і ділову хватку, щоб визначити способи просування та підтримки актуальності бренду в умовах конкуренції. Їх завдання включають дослідження нових можливостей для бізнесу, створення бізнес-планів і перебування в курсі галузевих тенденцій.

Зазвичай підпорядковується менеджеру з розвитку бізнесу або директору, цей фахівець повинен уміти працювати незалежно, але мати навички роботи в команді. Вони працюють в офісі, сидячи протягом тривалого періоду часу, і їм може знадобитися працювати понаднормово або у вихідні, якщо це вимагає робота.

Обов’язки та відповідальність спеціаліста з розвитку бізнесу

Спеціаліст з розвитку бізнесу визначає нові потенційні клієнти для розширення та розробляє нові способи розвитку компанії. Це загальне завдання стало можливим завдяки безлічі обов’язків, таких як:

Дослідження ринку

Щоб мати розуміння того, як бренд можна позиціювати в певній галузі, фахівець з розвитку бізнесу повинен провести широке дослідження ринку. Це передбачає відстеження розробки продуктів і маркетингових стратегій конкурентів, а також визначення моделей купівлі та нових тенденцій.

Аналіз бізнес-процесів

Для того, щоб рекомендувати шляхи збільшення прибутку, фахівці з розвитку бізнесу повинні спочатку проаналізувати поточні бізнес-процеси компанії. Для цього вони переглядають звички витрачати гроші, маркетингові зусилля та зусилля з брендингу, а також фактори, які можуть вплинути на ефективність.

Керуйте фінансовою інформацією

Ці професіонали керують фінансовою інформацією, яка включає фінансовий аналіз, звірки, а також звіти про прогнозування продажів і прибутку. Вони збирають інформацію з грошових потоків, звітів про прибутки та збитки, балансів і аналізу коефіцієнтів.

Обслуговування клієнтів

Оскільки основним способом збільшення доходу є зростання продажів, спеціалісту з розвитку бізнесу часто доручають розвивати та підтримувати відносини з клієнтами. Щоб оцінити потенційних клієнтів, цим особам доручено відвідувати мережеві та галузеві заходи, створювати презентації для нових клієнтів і проводити зустрічі з клієнтами. Вони повинні бути орієнтованими на клієнта, щоб пояснити клієнтам продукт і його деталі, презентувати продаж, а також бути доступними для розв’язання проблем або проблем.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *