Портрет професії бізнес-девелопера

Франко Мар'яна
13 Грудня о 14:26
Поділитися:

Часто у навіть дуже успішних компаній настає момент, коли потрібно виходити на новий рівень. Наприклад, знаходити нових клієнтів, укладати нові угоди тощо. Саме в такі моменти до проекту варто долучити бізнес-девелопера.

Cryptota.com.ua розповідає, чим займається БізДев, в чому переваги його роботи та чому ця професія є важливою для компаній, які розвиваються.

Хто такий BizDev?

Business Development Manager (скорочено – BDM, BizDev; менеджер з розвитку бізнесу) – спеціаліст, який визначає та розвиває нові напрямки бізнесу, зокрема: нові ринки, ніші, партнерські стосунки, канали продажу тощо. Загалом, БізДев повинен підвищувати прибуток компанії, у якій працює.

Перш за все, менеджер з розвитку бізнесу повинен підтримувати якісні відносини з клієнтами, а отже – вміти спілкуватися. Нерідко доводиться представляти компанію на різних конференціях та івентах і бути “обличчям” проекту.

В обов’язки БізДева також часто входить робота з командою. Наприклад, налаштування робочого процесу, контроль роботи офісу тощо. Можна також сказати, що бізнес-девелопер є своєрідною сполучною ланкою між працівниками та керівництвом. Адже отримуючи звіти працівників, він на їхній основі складає звіти для директора та інших керівників.

БізДев завжди повинен знати, що відбувається на ринку. Це потрібно для того, щоб знати, що зараз в тренді, чого хочуть клієнти, як придумати щось нове і як покращити уже наявне.

Також БізДев періодично повинен керувати процесом підготовки до різних виставок та рекламних акцій, або ж навіть брати у них безпосередню участь. І оскільки він часто займається пошуком потенційних клієнтів, то телефонні розмови, ділові листування, укладення угод – це його щоденні обов’язки.

Огляд професії зсередини

Насправді, в обов’язки менеджера з розвитку бізнесу входить чимало інших речей і часто ці завдання різняться у різних компаніях. Cryptota.com.ua дізналася, чим займаються представники цієї професії в українських технологічних компаніях. Про свою роботу розповіли:

  • Віктор Коваленко, Business Development Officer в Innovations Development Lab;
  • Андрій Великий, Business Development Director у Paytomat;
  • Микола Гавриляк, Head of Blockchain Unit Development у The Moon.

Які основні завдання та обов’язки бізнес-девлопера?

Андрій Великий:

Основне завдання директора з бізнес-девелопменту, як не дивно, розвивати бізнес. Ця позиція подібна до директора зі стратегії та/чи розвитку. Пріоритети – пошук нових ринків, партнерств та клієнтів.

Микола Гавриляк:

BizDev відповідає за якісні стосунки компанії з дійсними та потенційними партнерами і клієнтами, працює над їхнім розвитком. За потреби – ініціює створення продуктів на специфічні повторювані запити, які отримує в процесі спілкування з клієнтами.

Як на мене, то це – мікс проектного менеджера та менеджера з продажу, який дивиться на ринок як стартапер та завжди шукає можливості росту.

Загалом БізДев може задіюватись у будь-яких процесах, що допомагатимуть компанії вирости та вийти на нові ринки, або ж запустити нові продукти.

Віктор Коваленко:

Основне завдання бізнес-девелопера – створювати умови для розвитку компанії завдяки укладанню угод з клієнтами та пошуку перспективних напрямків роботи. Також важливим є переклад і доступне донесення інформації з технічної мови на розмовну.

Великою цінністю на ринку є бізнес-девелопер, який може пояснити складні бізнесові або технічні речі навіть 6-річній дитині.

Отже, до обов’язків бізнес-девелопера входить:

  • пошук нових клієнтів;
  • ведення переговорів;
  • слідкування за новинами в сфері технологій;
  • пошук перспективних моделей ведення бізнесу;
  • робота над репутацією компанії;
  • активізація ситуаційних можливостей.

Якими особистими якостями повинен володіти менеджер з розвитку бізнесу?

Андрій Великий:

На мою думку, найкращі представники професії – це вихідці з відділів продажу. У них є навички спілкування, а також вміння швидко приймати рішення. Це особливо актуально, коли інформації довкола багато. Звідси ж можливість аналізувати.

Також досить важливими є ініціативність та творчий підхід до роботи.

БізДев, який працює в межах наявних процесів, для компанії скоріше за все не принесе жодної користі.

Микола Гавриляк:

Хороші soft skills у поєднанні з комплексним розумінням ніші, в якій працюєш. Зокрема, потрібно розуміти, на якій стадії і як може пробуксовувати проект потенційного клієнта, а також як експертиза вашої команди може допомогти.

Ще корисно бути активним, комунікабельним, пунктуальним, швидко вчитись, аналізувати ситуації, думати стратегічно, аргументовано висловлюватись та вміти працювати з великими обсягами інформації.

Віктор Коваленко:

Найважливішими якостями і навичками для бізнес-девелопера є:

  • вміння грамотно вести комунікацію з людьми;
  • пояснювати складні речі простими словами;
  • вміння бачити можливості;
  • цілеспрямованість;
  • стресостійкість;
  • відвага;
  • орієнтація на довгострокову перспективу.

Типовий робочий день бізнес-девелопера

Андрій Великий:

Робочий день бізнес-девелопера, який перебуває в офісі, не надто відрізняється від будь-якого іншого. Проте я надаю перевагу тим, хто працює “в полях”.

По аналогії з хорошим продавцем, який повинен частіше бути в офісі клієнта, аніж у своєму.

Особливо, якщо БізДев шукає нові ринки/партнерства, то у цьому випадку “бути вдома протипоказано”. Адже не бачачи інших варіантів стратегій та розвитку, складно принести щось нове у свій бізнес.

Микола Гавриляк:

У мене нема такого поняття, як робочий день. З обов’язкових справ – перевірка пошти, статусів по поточних клієнтах, відстеження трендів, новинок. Також перевіряю різні гіпотези, думаю, як ми могли б використати це у співпраці з клієнтами/з тими, кого зустрічав на конференціях/хто є у моїй базі контактів.

Якщо бачу запит на певний тип послуг, то обговорюю з командою можливість створення продукту, який би їх покривав.

Віктор Коваленко:

Що входить в типовий робочий день бізнес-девелопера:

  • перевірка пошти і месенджерів;
  • ведення комунікації з потенційними та наявними клієнтами;
  • формування комерційних пропозицій;
  • зустрічі та переговори;
  • телефонні та онлайн-дзвінки;
  • відвідування тематичних та бізнес-івентів;
  • огляд новин у відповідній сфері;
  • планування і формування графіку роботи.

Переваги та недоліки професії

Андрій Великий:

Ненормований робочий день – це і плюс, і мінус.

Директор з розвитку бізнесу, який поїхав відпочивати, і під час відпочинку знайшов нові можливості для своєї компанії – це хороший приклад.

Жорстка прив’язка до стільця від дзвінка до дзвінка (або ж з 9:00 до 18:00) скоріше шкідлива, аніж корисна у цьому випадку.

Микола Гавриляк:

Серед переваг – це драйвово, динамічно, масштабно, відсутні ліміти в плані заробітку, що для мене дуже важливо.

Ти виступаєш у ролі посередника між командою з якою працюєш та цілим бізнес-світом. Якщо ти здатний бачити можливості для росту власної компанії, або ж проблеми клієнтів, які ваша команда може вирішити, то відбувається хімія у стосунках та роботі, завдяки якій всі ростуть та заробляють.

З мінусів – це робота, де є пряма залежність від ринку, стріму, на якому ти працюєш. Краще працювати на ринку, який переживає підйом.

Віктор Коваленко:

Серед переваг – це хороший заробіток з прив’язкою до результату, відвідування івентів за кошти компанії. Також до плюсів можна віднести можливість реально впливати на вектор розвитку компанії та розширювати свою мережу контактів впливовими людьми.

До недоліків відносяться ненормований графік, стрес та репутаційні ризики.

Як отримати посаду бізнес-девелопера та куди йти далі?

Андрій Великий:

Якщо ви не акціонер компанії, то уявіть, що акціонер.

Уявіть, як би ви її розвивали, куди б рухались, які нові напрямки відкривали, які б закривали. Якщо у вас є відповіді на ці питання, то цілком можливо, що БізДев – це ваше.

Микола Гавриляк:

На БізДева комфортно йти з маркетинговим, sales чи підприємницьким бекграундом.

При цьому часто можна шукати власне компанію, якій ви можете бути корисними, а не намагатись загнати себе під наявну вакансію.

З досвідом БізДева можна робити власний бізнес, змінювати нішу, ринки, на яких ти працюєш в межах однієї чи різних компаній. Поле для експериментів дуже широке.

Віктор Коваленко:

Стати бізнес-девелопером в принципі нескладно, особливо якщо компанія молода. Вам просто потрібно мати базові навички продажів і готовність працювати 24/7. Адже іноді доводиться мати справи з іноземними клієнтами.

Якщо ви вже показали себе з кращої сторони і отримали непоганий грошовий результат в інших проектах – вам завжди дадуть шанс проявити себе у ролі бізнес-девелопера.

На мою думку, наступними етапами в розвитку кар’єри можуть бути:

  • збільшення середніх чеків, з якими ви працюєте;
  • зміна продукту або компанії;
  • перехід у статус партнера з долею в компанії;
  • створення власного бізнесу;
  • консалтинг;
  • створення стартапів;
  • залучення інвестицій в компанії;
  • продаж та поглинання компаній.

“Моя кар’єрна історія”

Андрій Великий:

Я, виходець із системної інтеграції, починав свою кар’єру, розбираючись у маршрутизаторах та комутаторах компанії Cisco. Досить швидко зрозумів, що інженерний напрямок – не моє, і пішов у продаж цього ж обладнання.

Коли нашу компанію придбав великий гравець, скористався можливістю відбудувати не лише напрямок, а й інтеграцію філії з головним офісом. Тоді усе й почалось. 🙂

Микола Гавриляк:

Мій шлях до позиції BizDev проходив через проектний менеджмент в ІТ-компаніях, запуск двох власних стартапів та декількох офлайн-бізнесів.

Цей досвід дав хороше розуміння бізнес-процесів з різних сторін. Окрім того, тепер мені легше знаходити спільну мову чи то з власниками бізнесу, чи то з операційною ланкою, чи то з технічними працівниками.

Віктор Коваленко:

Моя кар’єрна історія почалась з громадської діяльності. Я реалізував кілька десятків проектів для молоді без жодної матеріальної підтримки.

Цей досвід навчив мене домовлятись, бути гнучким та бачити можливості навколо себе. Також я добре прокачав свої навички комунікації і безстрашність перед “серйозними” людьми і компаніями.

Тож коли мені запропонували спробувати себе в ролі бізнес-девелопера, я майже відразу погодився, оскільки я по факту займався цим вже кілька років. Щоправда, продавав не продукти компанії, а свої проекти.


Читайте також: Портрет професії аналітика криптовалют

Долучайтеся до наших сторінок у Телеграмі та Фейсбуці.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

UAH
USD
EUR
BTC
0
0 %
ETH
0
0 %
LTC
0
0 %
XRP
0
0 %
XMR
0
0 %
KRB
0
0 %
BTC
$0
0 %
ETH
$0
0 %
LTC
$0
0 %
XRP
$0
0 %
XMR
$0
0 %
KRB
$0
0 %
BTC
0
0 %
ETH
0
0 %
LTC
0
0 %
XRP
0
0 %
XMR
0
0 %
KRB
0
0 %

Слідкуйте за нами

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: