Портрет професії маркетолога

Франко Мар'яна
11 Січня о 18:19
Поділитися:

У будь-якій компанії є свої продукти і, відповідно, споживачі. Щоб краще розуміти останніх, фірми потребують досвідчених маркетологів, завданням яких є враховувати побажання та клієнтів та знаходити ринки збуту.

Cryptota.com.ua розповідає, чим займається маркетолог та як стати експертом у цій галузі.

Хто такий маркетолог?

Маркетолог (або ж менеджер з маркетингу) – це посадова особа фірми, що здійснює аналіз маркетингової ситуації, реалізацію планів і контрольні функції.

Маркетолог повинен бути професіоналом у вивченні та розумінні смаків клієнтів і у плані просування продукту. Його завдання полягає в тому, щоб досліджувати, які товари матимуть попит, робити прогнози та розробляти рекомендації.

На основі досліджень маркетолог повинен допомагати реалізовувати продукти, зокрема планувати рекламну кампанію. Саме від роботи представника цієї професії залежить успіх будь-якого бізнесу – адже жодна фірма не зможе вижити на ринку, якщо буде виробляти незапитану продукцію, яка не знайде свого споживача.

Основні завдання спеціаліста з маркетингу

Для представників галузі не таємниця, що маркетолог повинен бути всебічно розвиненим, адже йому часто доводиться виконувати набагато більше завдань, і не обмежуватись виключно основними обов’язками. Та все ж, ми виділили три основні завдання представника цієї професії.

  1. Вивчення та дослідження клієнтів компанії, задоволення їхніх вимог та потреб щодо проекту.
  2. Аналіз конкурентів, прийняття важливих заходів щодо випередження конкурентів.
  3. Аналітика власних основних показників діяльності, до яких можна віднести прибуток та товарообіг.

Огляд професії зсередини

За традицією, про особливості своєї професії редакції Cryptota.com.ua розповіли представники українського блокчейн-маркетингу. Зокрема, своїм досвідом поділились:

  • Володимир Малакчі, СМО 482.solutions;
  • Максим Уперяка, СЕО та фаундер SWIDOM;
  • Максим Недобор, Community Manager в Hacken.

Яка ваша поточна позиція у цій галузі?

Володимир Малакчі:

Зараз я займаю позицію Chief Marketing Officer в 482.solutions, яка є однією із лідуючих компаній у розробці блокчейн-рішень для бізнесу. Ми інтегруємо технології, які допомагають бізнесу еволюціонувати.

Максим Уперяка:

Я засновник, СЕО та за сумісництвом СМО у компанії SWIDOM, яка робить комплексний консалтинг та сервіс-провайдинг блокчейн-проектів.

Максим Недобор:

Я – продуктовий маркетолог HKN Token та Community Manager в Hacken Ecosystem.

Які ваші основні завдання та обов’язки як маркетолога крипто- та блокчейн-проектів?

Володимир Малакчі:

Основне завдання маркетолога крипто- та блокчейн-проектів таке ж, як і в інших сферах: коли ти отримуєш геніальну ідею розробників, необхідно провести маркетинговий аналіз, зрозуміти ідеального клієнта. Дуже важливо не просто пропонувати продукт, а розуміти, які проблеми ваших клієнтів він вирішує, чим він їм важливий.

Після проведеного аналізу, виходячи з проблем, які вирішує продукт, можна приступати до “запакування” проекту для аудиторії. Створення маркетинг-стратегії, підготовка презентаційних файлів, створення лендингів, вороки продажів тощо.

Частіше за все проекти невеликі, тому маркетолог ще бере на себе завдання рекламного відділу, підготовкою рекламних матеріалів, стратегії роботи з медіа та PR-напрямками.

Максим Уперяка:

Завдання перед маркетологами як блокчейн-проектів, так і НЕ блокчейн-проектів, стоїть одне. Це стосується довгострокової вартості для акціонерів та власників бізнесу, яка виражається або в гіперпрості, якщо ми говоримо про стартапи, коли треба показувати трекшн для інвесторів, або ж в продажах та залученні клієнтів та генерації прибутку, якщо це транзакційний бізнес.

Якщо ж говорити про маркетинг блокчейн-протоколів, які не мають ні акціонерів, ні чогось подібного, окрім токенхолдерів, то тут завдання полягає в побудові як можна більш сильного бренду і ком’юніті довкола нього, технології, продукту та навчання цієї аудиторії так, щоб флуктуація ціни відносно біткоїна була менш істотною при падінні, але швидше росла під час зростання.

Відповідно, завдання завжди різні. Єдине, дуже велику роль грає ком’юніті, яке зазвичай не є якимось значущим гравцем традиційного маркетингу.

Що ще цікаво, у криптомаркетингу, якщо ти приходиш як маркетолог, ти скоріше за все виявляєшся єдиною людиною в компанії з якимось в принципі бізнес-комунікаційним бекграундом посеред розробників, які не хочуть розмовляти із зовнішнім світом. Тобі доводиться з одного боку витрачати набагато більше зусиль, щоб будувати процес всередині і витягувати інформацію з усіх працівників та засновників. А з іншого, тобі доводиться відповідати не лише за якісь напрямки, в яких ти професіонал (трафік, копірайтинг), а й закривати все те, що пов’язано з комунікаціями.

І ще у блокчейні дуже велику роль грає репутація, довіра (що очевидно). Відповідно, молодий проект цю репутацію та довіру не може швидко заробити, але може швидко отримати, купити чи забрати у едвайзерів, партнерів та інших гравців.

Тому на плечі маркетолога також лягає залучення сильних партнерів для того, щоб зробити певний піар-кейс та підвищити репутацію токена, платформи, проекту тощо.

Максим Недобор:

Перш за все – це ком’юніті та його “здоров’я”. Кожен учасник ком’юніті хоче відчувати себе особливим і бути причетним до чогось більшого, ніж він сам.

Рік тому, ми думали що ком’юніті – це зобов’язання мовою фінансів, яке постійно вимагає ресурсів, уваги та певних коштів для того, щоб воно було активним та не плямувало репутацію команди. Зараз же ком’юніті – це актив, який приносить нам зростальну обізнаність про наш бренд, лідів, готових клієнтів, яким треба лише відправити офер, а також особисті контакти з іншими проектами в індустрії.

Власне, мої обов’язки і полягають в тому, щоб направляти та кристалізувати бажання ком’юніті допомагати компанії та визначати релевантні винагороди для них за певні дії. Також я відповідаю за продуктовий маркетинг нашого токена, який є основою для віри ком’юніті в нас.

Якими якостями повинен володіти представник цієї професії?

Володимир Малакчі:

Основна якість, на мою думку, це все ж розуміння психології людей. Коли ти плануєш чергову кампанію, пакуєш проект, важливо бачити очима кінцевого користувача. Треба знати, які емоції ти хочеш в ньому розбудити, про що змусити думати, що показати, а що приховати.

Також важливо слідкувати за всіма трендами, які дуже залежать від того, на який ринок працюватиме твій проект початково. Ну і звісно ж – комунікабельність.

У криптоіндустрії важливо завжди бути на зв’язку. Цей ринок дуже маленький, лише формується і частіше за все усі знають одне одного.

Максим Уперяка:

Тут дуже важливе переплетення сильних знань та навичок, як у традиційному маркетингу, так і в ІТ, фінансах тощо. Важливе також глибоке розуміння ринку. Адже тут свої інфлуенсери, свої медіа, свої рекламні сітки. І цей ринок дуже живий, вузький і ти завжди маєш бути попереду усієї планети, тримати руку на пульсі і при цьому бути супер багатозадачним.

На тобі лежить багато завдань, які часто не пов’язані напряму із твоїми обов’язками. Тому ти маєш бути гіпервідповідальним, гіперрозумним, гіперрізностороннім і при цьому відчайдушним. Адже це супер стресово: один рік за п’ять.

У тебе має бути справжня відданість технології чи іншим високим цілям, щоб знаходити у собі сили щодня проходити через те, через що люди зазвичай проходять кілька разів на рік на позиціях маркетолога.

Максим Недобор:

В першу чергу – це стресостійкість та вміння адаптовуватись. Ми працюємо в такій сфері, де проблема за день може з’явитися, розвинутися, дати негативний результат і зникнути – тому діяти треба завжди дуже швидко.

Щодо адаптованості, в крипті все в рази швидше, аніж в звичайному бізнесі. Рік тому треба було розумітися на ІСО, а зараз ці знання вже зовсім не актуальні, тоді як варто розібратися в протоколах і біржах.

Які існують переваги та недоліки професії?

Володимир Малакчі:

Складно виділити недоліки чи переваги: тобі або пасує те, чим ти займаєшся, або ні. Тут залежить від того, в якій компанії ти працюєш. На ринку СНД більшість компаній лише нещодавно почали розуміти всю необхідність у кваліфікованих маркетологах.

У нашій компанії – 482.solutions – з цим простіше. Ми завжди йдемо в ногу з розвитком технології блокчейн, а отже й маркетинг розвивається відповідно.

Найголовніша перевага цієї професії для мене – це можливість постійно створювати щось нове, невелика кількість рутинної роботи.

Максим Уперяка:

Переваги в тому, що це дуже цікаво, адже це незарегульований ринок без правил та якихось бенчмарків та сильних конкурентів з точки зору комунікації.  Тому якщо є базове розуміння маркетингу блокчейну і є можливість для переплетення цих двох галузей, то можна збудувати непогану кар’єру, щодня займатись цікавими речами та непогано заробляти, особливо під час бичачих ралі.

Тут немає боротьби за кожен цент, за кожного клієнта, адже кожна компанія хоче допомогти іншій і, відповідно, на колаборації відбувається багато цікавих кейсів та знайомств.

З недоліків – це жахливий стрес, пов’язаний з ринком. Такий собі фаталізм, коли ти як маркетолог не можеш вплинути на ціну своєї монети. Як би ти сильно не старався, її рух на 90% залежить від ціни біткоїна.

І відповідно, ринок та тренди настільки швидко змінюються, що тобі постійно доводиться перевчатися та знаходитись в пошуку рішень, яких ще ніхто ніколи не робив, або хтось зробив лише 1-2 рази.

До недоліків можна віднести і велику кількість useless та скам-проектів, які маркетологам, що недавно на ринку, складно визначити. Тому тут дуже важливо мати чітко налаштований скам-фільтр, щоб не заплямувати свою репутацію, не втратити час та гроші.

Максим Недобор:

Переваги: ти не просто виходиш з зони комфорту – її не видно навіть якщо дуже придивитися на горизонт 🙂

За рік роботи в крипто- та блокчейн-сфері я особисто дізнався і здобув навичок більше, ніж за все життя. Плюс, розуміння що ти робиш те, що ще 10 років тому ніхто не міг уявити, теж мотивує. Власне, це і є основна причина працювати в цій сфері – тут ти можеш реально зробити щось нове і ні на що не схоже.

Як стати експертом у галузі криптомаркетингу та куди рухатись далі?

Володимир Малакчі:

Потрібно просто цього хотіти.

Якщо людина займалась маркетингом в інших напрямках, але завжди цікавилась ІТ-технологіями, то шанс розвиватись в блокчейн-індустрії завжди є.

Для мене ключовим фактором є віра в саму технологію блокчейн. Я розумію її перспективи, і 482.solutions – мої однодумці, а це – головний критерій успіху.

Максим Уперяка:

На це питання я не можу відповісти, бо не знаю, як стати експертом у цій сфері. Не бачив жодної людини, яка хотіла стати експертом, і ним стала.

Зазвичай люди роблять те, що їм подобається, що у них виходить, роблять це довго, і тоді їх хтось називає експертом.

Максим Недобор:

Треба працювати над собою. З досвіду, майже ніхто не знає, що реально працює в маркетингу в сфері крипти і блокчейну. Тому ти маєш постійно адаптуватися і тестувати нові гіпотези, які можливо дадуть результат. Якраз на знаходженні робочих гіпотез і будується розвиток в цій сфері і розуміння, куди рухатися далі.

“Моя кар’єрна історія”

Володимир Малакчі:

Це був дуже довгий шлях від власних пабліків у соціальних мережах і фрілансу SMM-менеджером до маркетолога в крипто- та блокчейн-індустрії.

Займаючись соціальними мережами, я познайомився з краудфандингом, а саме – з майданчиком IndieGoGo. Мій друг та бізнес-ментор засновував проект, до якого я згодом приєднався, і ми вирішили спробувати “на смак”, що таке краудфандинг. Провівши першу успішну кампанію на IGG, я ввійшов у смак і допомагав бізнесменам із різних країн світу збирати інвестиції через подібні платформи.

Як і більшість, з криптоіндустрією я познайомився через ІСО. Процес збору інвестицій за допомогою ІСО дуже подібний з Kickstarter/IndieGoGo: ті ж інструменти, той же підхід, лише суми більші.

Я завжди надаю перевагу працювати з тими, хто створює щось цікаве та корисне. Проте, на жаль, на ринку ІСО почало з’являтись дуже багато скам-проектів, і мені важливо було навчитись розуміти, як їх розрізняти.

Я більше почав вивчати саму технологію блокчейн, цікавитись можливими застосуваннями, кейсами великих компаній, і таким чином потрапив у 482.solutions.

Максим Уперяка:

Я почав працювати дуже рано, і уже до 17-18 перепробував безліч не дуже інтелектуальних професій. Сидів в депресії, думав, чим мені зайнятись. А в мене був дуже неоднозначний факультет, на якому було ліньки вчитися (та й власне там нічому не вчили). Тому я заснував в універі власний бізнес-клуб, у який запрошував виступати різних крутих спікерів. Паралельно з цим я був в інкубаторі свого вишу. Так вийшло, що у стартап, який ми придумали, потрібна була власна валюта, і нам хотілося придумати якусь свою, власну. Я почав звертатись до дуже крутих кодерів, які сказали мені, що насправді це дуже складно зробити. Але вони порадили подивитись на біткоїн, раптом він підійде.

Я подивився, одразу закохався, написав наукову роботу на цю тему і в той же рік пішов до одного з найкращих російських маркетологів, який започаткував у своїй компанії внутрішній університет, на позицію директора з маркетингу. Там отримав нереальний досвід, а також пройшов 4 круті курси, які ми продавали.

Паралельно цікавився криптою, хоча не займався цим.

Восени 2016 почав робити власний блокчейн-проект. Це був курс для програмістів з блокчейн-розробки. Я зробив це на 80%, після чого закінчились гроші і я “забив”. Але одразу опісля я зайшов в команду до Алекса Форка як таргетолог. Я думав, що я прийду і мене навчать, як робити блокчейн-маркетинг. Але виявилось, що я ледь не найкраще про це все знав з-поміж усієї команди. В результаті мені довелось звільнити свого начальника.

Після першого ICO Humaniq Алекса Форка я зрозумів, що ринку катастрофічно не вистачає грамотного маркетингу. Тому ми з Петером Белом зробили агентство Byzantium, яке за перші пів року своєї роботи залучило для клієнтів понад $140 млн.

Пів року тому я продав свою частку і відкрив SWIDOM, в якому ми фокусуємось не лише на маркетингу та ІСО, а й покриваємо весь списом необхідних сервісів для блокчейн-стартапів.

Максим Недобор:

Все почалось із того, що мої знайомі попросили мене пофрілансити під час їхнього ІСО з текстами на СЕО та контент. Судячи з усього, їм сподобався мій підхід до роботи, і з часом мене взяли в команду, в якій моє бачення та ідеї цінують і дають їх реалізовувати. Власне, це і є головним в роботі для мене.


Читайте також: Портрет професії бізнес-девелопера

Долучайтеся до наших сторінок у Телеграмі та Фейсбуці.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

UAH
USD
EUR
BTC
0
0 %
ETH
0
0 %
LTC
0
0 %
XRP
0
0 %
XMR
0
0 %
KRB
0
0 %
BTC
$0
0 %
ETH
$0
0 %
LTC
$0
0 %
XRP
$0
0 %
XMR
$0
0 %
KRB
$0
0 %
BTC
0
0 %
ETH
0
0 %
LTC
0
0 %
XRP
0
0 %
XMR
0
0 %
KRB
0
0 %

Слідкуйте за нами

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: